Backman-Trummer Group

Kappaletavarakuljetukset Keski-Eurooppaan kasvussa

4814
Backman-Trummerin suorakuljetukset ovat nopein maakuljetusmuoto Pohjanmaalta Keski-Eurooppaan.
Kappaletavaran suorat maantiekuljetukset Vaasasta Keski-Eurooppaan ovat olleet osa Backman-Trummerin palvelukonseptia jo kymmenen vuoden ajan. Palvelu hoidetaan korkealaatuisella vakiokalustolla ja se kattaa myös täydet ja osakuormat. Volyymien kasvun seurauksena lähtöjä Vaasasta on nyt tihennetty jokaiselle arkipäivälle.

Aikaa säästävä kuljetustapa

Backman-Trummerin suorakuljetukset ovat tällä hetkellä nopein maakuljetusmuoto Pohjanmaalta Keski-Eurooppaan. Rahti lähtee Vaasan terminaalista kello 17 ja on jo 36 tunnin sisällä Keski-Saksan Haigerissa valmiina jatkokuljetukseen. Ajansäästö selittyy virtaviivaisella logistiikkaketjulla, jossa rahti kuljetetaan määränpäähänsä optimoidulla aikataululla ja ilman välilastauksia.
- Rahti on matkalla kaksi yötä ja saapuu Saksan terminaaliin aamupäivällä, jolloin paikallinen yhteistyökumppanimme siirtää sen jatkokuljetukseen vielä saman päivän aikana. Pelkästään tämä lyhentää kuljetusaikaa yhdellä vuorokaudella, Backman-Trummerin rahtitoiminnoista vastaava johtaja Bernt Björkholm kertoo.
- Palvelumuoto soveltuu kaikentyyppiselle kappaletavaralle eikä yksittäisen rahdin volyymille ole asetettu rajoituksia. Tarvittaessa pystymme myös lisäämään kalustoa lyhyelläkin varoitusajalla, Björkholm täsmentää.

Suorat kuljetukset myös lentokentille

Nopeiden maantiekuljetusten mahdollisuuksia laajentavat edelleen suorat yhteydet Keski-Euroopan suurille lentorahtikentille. Lentorahtikuljetukset lähtevät Vaasasta vähintään kaksi kertaa viikossa asiakkaiden määrittelemiin kohteisiin. Useimmiten määränpäänä ovat Frankfurtin ja Amsterdamin lentokentät, joilta on hyvät jatkoyhteydet Aasiaan, Pohjois-Amerikkaan ja muihin loppukohteisiin eri puolille maailmaa.

Bernt Björkholmin mukaan Vikbyn uusi terminaali on tärkeä askel myös lentorahtikuljetusten kehittämisessä.
- Lentorahtipalvelut ovat jo vakiintunut osa kokonaispalvelukonseptiamme, joka kattaa koko kuljetusketjun asiakkaalta lopulliseen määränpäähän. Volyymien kasvu on nyt mahdollistanut palvelun laajentamisen tältäkin osin. Lisävauhtia kasvulle tuo ensi vuonna valmistuva Vikbyn kappaletavara- ja osakuormaterminaali, joka palvelee sekä lentorahti- että maantiekuljetuksia, Björkholm arvioi.